Minimalism, natur och kreativitet

I ca 6 månader har jag gjort tappra försök till ett liv i större enkelhet. Ett mer minimalistiskt sådant. Där livet får ta större plats och prylarna mindre. 
 
Nu tänkte jag dokumentera det i den här bloggen och hoppas då på att göra det lite mer helhjärtat än jag har lyckats med hittills. Det har blivit otaliga garderobsrensningar och betydligt färre skor (det sistnämnda kan jag tacka mina hundar för) men jag är långt ifrån där jag vill vara. 
 
En dag för ett par år sedan ringde vaktmästaren på vår dörr och berättade att det hade varit inbrott i vårt källarförråd. Min första tanke var- Hoppas de har snott ALLT, rubbet! Så var tyvärr inte fallet. Hur kunde det då komma sig att jag inte själv bara kunde rensa bort allt? Eller ens hälften? Det var kanske då ett första frö såddes. Skulle det inte vara en skön frihetskänsla.. 
 
 I maj kommer jag och min familj hyra en liten stuga med betoning på "liten". Den ligger i Grödinge utanför Stockholm, omgiven av böljande landskap, havet och en altan lika stor som stugan. Jag tror att många av mina inlägg blir därifrån. Så då får ni se om vi lyckas få plats med tre hyfsat stora människor och två ohyfsade (de är båda 1 år) hundar i en stuga på 25 kvm.
 
En annan del av Grödinge 
 
Just nu bor vi på Södermalm i Stockholm och hyr en annan lite stuga i Grödinge så vi vet redan att naturen är magisk där... 
 
Suki och Lilo på grönbete 
 
 
Grödinge solnedgång 
 
Jag älskar skog och tycker att engelskans ord för skog förklarar det så bra - Forest. For rest. Ett ställe för vila, samla kraft och ladda om. 
#1 / / Blogg.se:

Lycka till med din nya blogg!