/ Allmänt /

Skogstokig

 
 
Jag har börjat springa igen efter lång tid med smärta i höfternas muskelfästen och vila från löpningen. Tack och lov har jag en vän som är fysioterapeut och en grymt bra sådan också, så äntligen efter ett par månader är jag mycket bättre.
 
Efter att ha sprungit i 20 min och kommit till ett bilfritt ställe fick hundarna springa lösa. Detta är något som finns med på min "top-3 lista över saker som jag älskar att göra just nu" -se dem springa fram och tillbaka och undersöka allt med en sådan glädjefull iver, få glädjefnatt av att vara lösa i skogen och kuta runt så det ryker småkvistar efter dem. Det slår det mesta. Skogen var helt förtrollande vacker igår och vår runda tog 2.5 timmar istället för 40 min. Jag önskar att jag kunde säga att jag sprang hela tiden... 
 
Den gröna vägen 
S(had)elfie 
Älskade räv 
Vackra Suki
 Lockande?
 Dessa hamnar på "Första gången jag ser på riktigt listan"
Happy dog.
 
Jag brukar sätta mig på huk i skogen och ta in skogen med alla sinnen. Ett i taget. Lukten, synen, hörseln sen känner jag på marken och försöker sätta ihop allt till en helhet utan påverkan av "de vardagliga tankarna". Bara helt rena förnimmelser av skog.