/ Allmänt /

Himlens canvas

 
Igår var det långfredag och himlen var i uppror, det haglade samtidigt som solen sken. Det hela kändes nästan surrealistiskt och väldigt symbolisk,  perfekt väder för en långfredag och en promenad med hundarna. Jag kunde inte få nog av att fotografera himlen, det såg ut som en stor canvas med akvareller som inte hade torkat än, färgerna flöt in i varandra och skapade nya flyktiga tavlor som jag försökte fånga där ute på ängen, med kalla fingrar. 
 
 
 Solen värmde oss skönt mellan varven
 
 
 
Idag sitter vi än så länge inne i stugan och kurar med Elle decoration och en kaffe, min tolkning av minimalism handlar inte om total avhållsamhet från konsumtion utan att välja det som verkligen skänker mig nöje och avstå från den grå massan av köp som konsumeras utan eftertanke i ett slags slentrianmässighet. Att behålla guldkornen och låta gruset sköljas bort...
 
Snart ska vi ta en långpromenad igen, igår när vi var ute hittade vi en sådan gudavacker tallskog, vi kanske går dit idag på själva påskafton. Vi skulle egentligen firat den med släkten men min man är sjukling så jag och hundarna stannar i stugan med honom. När vi är tillbaka ska jag sätta ihop en tårta, inte baka, bara sätta ihop. Vi har ingen ugn här så jag köpte Icas sista (och krossade) marängbottnar, lemoncurd (finns det något godare?) och så blir det lite blåbär, grädde med mera gott.
 
 
Hoppas alla får en påsk med mycket härliga promenader i naturen och lite solsken på näsan! 
 
Uppdatering "tårta":
 
 
 
 
Lite diskhjälp...
 
Det blev snarare en slags citronmarängsviss än tårta men vad gör väl det när det var ljuvligt gott ändå! 
 
Det var en salig blandning av krossade marängbottnar, Oatly vaniljsås, lemoncurd, citronsaft, grädde, frysta blåbär och physalis. En lite för god kombo... 
 
 
#1 / / Sandra Lundin:

Wow, så maffiga de första två bilderna var! Sen såg ju tårtan hur got ut som helst :D Älskar citron!

Svar: Tack fina Du <3
zentrerad.blogg.se