/ Allmänt /

Städning, kreativitet och blå akvarell

Vad är det som krävs för att hitta sin kreativa ådra? Jag är en väldigt kreativ person och gillar verkligen nya utmaningar. Det var ändå under en lång tid som jag helt saknade den där gnistan, suget fanns inte. Någonstans längtade jag efter det där riktiga flowet och började fundera över vad som behövs (eller inte behövs) för att hitta det. Kom fram till att ha det städat var en viktig punkt för mig, inte maniskt men undanplockat. De fysiska sakerna som låg framme blev hinder i huvudet, mentala vägspärrar. 
En annan viktig sak för mig är att inte ha folk runt mig, då umgås jag hellre än att skapa. Detta är lite trixigt, det går inte att trolla bort familjen, men jag började måla när jag befann mig i vår stuga själv med hundarna. Sen är det något med en liten stuga på landet som funkar riktigt bra! 
Det här med kreativitet är såklart olika för oss alla... 
Jag behöver ensamhet och städat, för att de kreativa energierna ska kunna sväva fram på små vingar.
 
Miniakvareller i vykortsstorlek.
 
Fjäll i A4.
 
Detalj av den 1:a lilla blå.