/ Allmänt /

Påskris och regn...

Jag är ute i Grödinge idag, själv med hundarna. Det är Fifty shades of grey-grått ute och regndropparna kommer i en jämn symfoni. Runt 12 tiden satte jag iallafall på mig min hellånga regnrock och hundarna fick sina täcken (ja, de är lite klena) och sen öppnade vi dörren och omfamnade den svenska våren. En lång tur på fälten blev det, riktig mysigt trots vätan... Suki var glad, hon sprang som en tok. Lilo undrade mest varför vi var ute?
 
Lite påskris fick följa med hem eftersom påsken börjar på torsdag! Det känns så mysigt med påsk, inte samma hysteri som vid Jul och inte så väderberoende som midsommar. Jag vet faktiskt inte hur vi ska fira men det blir nog här i stugan.
 
Så fint med all denna mossa! Hoppas blommorna slår ut..
 
Svensk vår... 
 
Lilo tar sig en klunk ler-vatten...Mmmm. Gillar hur det ser helt mystiskt ut, dimmigt. 
 
 
 
 
 
 
Nu är påsken välkommen...